Spotlight on Knowledge Translation methods and Tools - #2

From Research to Practice: A Knowledge Transfer Planning guide
L'événement va commencer : le 10 Fév 13:00 heure de l’est
Et se terminera : le 10 Fév 14:30 heure de l’est


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Spotlight on Knowledge Translation
Methods and Tools

A series of chats featuring a selection of popular resources from NCCMT’s Registry of KT Methods and Tools.  Meet the authors of the resource. Hear ‘real world’ examples of how it has been used by colleagues around the country. Find out how it could help your organization.

(This event will be in English.  Cet événement est présenté en anglais.)

This Fireside Chat Features: The Institute for Work and Health's “From Research to Practice: A Knowledge Transfer Planning Guide"

Planning a knowledge transfer project?  Looking for a guide that teaches the nuts and bolts?

Learn about this tool and how it can be used to help navigate the complexities of planning a knowledge transfer project.
 
The tool contains four worksheets based on Lavis et al’s (2003) five principles of knowledge transfer:
     1.  What (is the message)?
     2.  To whom (audience)?
     3.  By whom (messenger)?
     4.  How (transfer method)?
     5.  With what expected impact (evaluation)?

The worksheets contain further information about knowledge translation strategies/mechanisms and how to assess their effectiveness.

Click here to read a summary statement about this tool developed by NCCMT.

Advisor on Tap:
Jane Brenneman Gibson BSc, MClSc
KTE Consultant
Jane led the Knowledge Transfer & Exchange (KTE) group at the Institute for Work & Health (IWH) from 2000 to 2011 when she retired from full-time employment. The KTE group is responsible for ensuring that the Institute’s research information is made available and accessible for practice, planning and policy making through linkage and exchange with key audiences.
Jane sits on the planning executive of the KTE Community of Practice and is a past chair. She continues with several KTE research projects at IWH and has an active KTE consulting practice. She has served as a reviewer for CIHR KT submissions.
Prior to her work at IWH, Jane practiced speech pathology for 10 years before changing careers to become a policy maker and executive in the Ontario Public Service, primarily in the Ministry of Health and Long-Term Care.
Jane holds a Masters of Clinical Science (Speech Language Pathology) from the University of Western Ontario and a BSc. from the University of Toronto.
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Pleins feux sur les méthodes et outils d’application des connaissances - 2

Une série de conservations interactives mettant en vedette des ressources populaires tirées du Registre des méthodes et des outils d’application des connaissances (AC) du CCNMO. Rencontrez les auteurs de la ressource. Entendez des exemples concrets de la manière dont des collègues de tout le pays s’en sont servis. Découvrez comment elle pourrait aider votre organisme.

 (This event will be in English.  Cet événement est présenté en anglais.)

La conversation interactive d’aujourd’hui met en vedette : From Research to Practice: A Knowledge Transfer Planning Guide, par The Institute for Work and Health
Vous planifiez un projet d’application de connaissances? Vous recherchez un guide qui montre les rouages?

Renseignez-vous sur cet outil et apprenez à vous en servir pour mieux vous y retrouver lorsqu’il s’agit de planifier un projet d’application de connaissances.

L’outil renferme quatre feuilles de travail fondées sur les cinq principes de l’application des connaissances de Lavis et coll. (2003) :
1.    Quoi (quel est le message)?
2.    À qui (quel est le public visé)?
3.    Par qui (qui est le messager)?
4.    Comment (méthode d’application)?
5.    Quel est l’impact prévu (évaluation)?
Les feuilles de travail renferment d’autres renseignements sur les stratégies et les mécanismes d’application des connaissances et la manière d’évaluer leur efficacité.
Cliquez ici pour lire un sommaire sur l’outil créé par le CCNMO.

Conseillère disponible :

Jane Brenneman Gibson, BSc, MClSc
KTE Consultant
Jane a dirigé le groupe de transfert et d’échange de connaissances (TEC) à l’Institute for Work & Health (IWH) de 2000 à 2011, où elle a cessé d’y travailler à plein temps. Ce groupe est chargé de s’assurer que les données d’étude de l’institut sont accessibles et peuvent servir à la pratique, à la planification et à l’élaboration de politiques par des liens et des échanges avec des publics clés.
Jane siège au bureau de planification de la communauté de pratique en TEC et en est une ancienne présidente. Elle poursuit plusieurs projets de recherche en TEC à l’IWH et offre des services de consultation en la matière. Elle a agi comme examinatrice des projets d’AC des IRSC.
Avant de travailler à l’IWH, Jane a pratiqué l’orthophonie pendant 10 ans avant de réorienter sa carrière pour devenir élaboratrice de politiques et cadre supérieure dans la fonction publique ontarienne, surtout au ministère de la Santé et des Soins de longue durée.
Jane détient une maîtrise en sciences cliniques (orthophonie) de l’University of Western Ontario et un baccalauréat ès sciences de l’University of Toronto.